Czy dochód pasywny istnieje? Jak stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy?

Dochód pasywny to Święty Graal w biznesie online. Ta sytuacja, w której my odpoczywamy, mamy wolne, a nowe zamówienia wpadają do naszego sklepu. Każda z nas o tym marzy! 

I w dzisiejszym odcinku podcastu postaram się odpowiedzieć na pytanie, czy ten dochód pasywny rzeczywiście istnieje? I od czego tak naprawdę zacząć, aby w Twoim biznesie online również zaistniał taki system pozyskiwania klientów na autopilocie?

Zapraszam!

Jeśli śledzisz mnie od jakiegoś czasu, to zapewne wiesz, że jestem fanką automatycznych lejków sprzedażowych. Moje pierwsze kursy dotyczące tego tematu powstały już 4 lata temu. Często też podkreślam, że automatyzacja sprzedaży to najlepsza droga, aby osiągać dochód pasywny w biznesie online. Pewnie Ty także chciałabyś mieć taki komfort, żeby zarabiać, nawet gdy jesteś na urlopie, prawda? Dzisiaj powiem Ci, jak zaprojektować i wdrożyć lejek sprzedażowy, który naprawdę działa.

Nie ma uniwersalnego przepisu na dochód pasywny

Zacznę od tego, że moje pierwsze lejki sprzedażowe były bardzo proste. Testowałam krótkie sekwencje mailowe, np. złożone z 5 wiadomości, w których mówiłam o jednej ofercie. Z czasem dodawałam kolejne elementy do tego systemu. Uczyłam się nowych metod sprzedaży, wdrażałam technikę One Time Offer, powiększałam wartość zamówienia w koszyku za pomocą tzw. order bumps. Przetestowałam naprawdę wiele rzeczy i cały czas optymalizowałam swoje działania. 

I teraz mogę Ci z dumą powiedzieć, że mam w swoim biznesie online naprawdę dobrze działający automatyczny lejek sprzedażowy. Wiem, że jak uruchomię reklamy, to natychmiast lista e-mail i zasięgi wystrzelą w kosmos, a przychody będą wyższe niż koszty. Dlatego mogę Cię zapewnić, że dochód pasywny istnieje. Natomiast dojście do niego, to nie jest taka prosta sprawa.

Dlatego nie podoba mi się taka komunikacja, że istnieje jedyna słuszna i łatwa recepta na przychody pasywne. Chodzi mi o obietnice w stylu: „Skorzystaj z mojej formuły i na pewno to zadziała w Twoim biznesie online”. No nie!

Jest wiele elementów, które wpływają na finalną skuteczność lejka sprzedażowego

I każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Projektując automatyczny lejek, który ma zapewnić dochód pasywny, trzeba wziąć pod uwagę takie czynniki, jak:

  • po pierwsze – strategia Twojego biznesu. Jakie masz oferty, jak pozycjonujesz swoją markę, jaką masz grupę docelową i ścieżkę idealnego klienta?
  • po drugie – Twój wizerunek w sieci, czyli co i jak komunikujesz na początku, zanim ktoś w ogóle wejdzie do Twojego lejka. Bardzo istotna jest warstwa wizualna. Obecnie rynek w niektórych branżach, np. dietetycznej, nauki języków obcych, czy też biznesowej, w której ja działam, jest już mocno nasycony. Dlatego trzeba zadbać o to, aby było widać Twoje wyróżniki, wyeksponować je wizualnie. 
  • po trzecie – komunikacja tekstowa. W lejku bardzo ważne jest umiejętne tworzenie treści, które rzeczywiście sprzedają. Nie tylko informują o cechach i korzyściach danej oferty, ale też poruszają, działają na emocje i zachęcają potencjalnych klientów do zmiany.
  • po czwarte – wiedza techniczna. Aby stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy, trzeba wiedzieć: jak wszystko poustawiać, jakich użyć narzędzi, w jaki sposób korzystać z reklam, liczników do One Time Offer itp.
  • po piąte – potrzebne są odpowiednie zasoby i umiejętności, aby wdrożyć cały projekt.

Często okazuje się, że właśnie na etapie wdrożenia lejków sprzedażowych jest pies pogrzebany. Bo to zajmuje sporo czasu. Trzeba zatem wygospodarować w swoim biznesie przestrzeń, aby się tym zająć. Na jakiś czas „odkleić” od takiej bieżączki i obsługi klientów, a to nie zawsze jest łatwe.

Jak stworzyć lejek sprzedażowy, który zapewni dochód pasywny w biznesie online?

Jak widzisz, przygotowanie i wdrożenie skutecznego systemu automatycznej sprzedaży to wieloetapowy oraz dość skomplikowany proces. Przede wszystkim, aby lejek dobrze działał, musi być optymalnie dopasowany do Twojego biznesu. Z uwzględnieniem tych wszystkich elementów, które wymieniłam. A nie każdy ma czas i zasoby na tak duży projekt.

Dlatego przygotowałam nową ofertę SALES FUNNEL BUSTER, która teraz ma swoją premierę. Być może już o niej słyszałaś, a jeśli nie – zachęcam Cię do poznania szczegółów na mojej stronie. Jest to kompleksowa usługa, w której my, czyli Italiana Team, robimy wszystko za Ciebie. Pomagamy opracować i wdrożyć zaawansowany automatyczny lejek sprzedażowy, idealnie dopasowany do Twojego biznesu, abyś mogła zarabiać na autopilocie. Czegoś takiego jeszcze u mnie nie było.

To znaczy, wcześniej już pomagałam indywidualnie moim klientkom automatyzować sprzedaż, która pozwalała im osiągać dochód pasywny w ich biznesach. Jednak zaczęłam się z tego wycofywać. Właśnie z tego powodu, że to kawał pracy, co wymagało to ode mnie ogromnego zaangażowania. Wtedy wpadłam na pomysł, że przecież nie muszę wszystkiego robić sama – może mnie w tym wspierać mój zespół. 

I tak powstała oferta SALES FUNNEL BUSTER, na którą już mamy wiele zgłoszeń. Jeśli jesteś zainteresowana taką usługą, to śledź mnie w social mediach, gdzie będę dawać znać, gdy zwolni się jakieś miejsce.

Możesz sama wdrożyć system automatycznej sprzedaży, który będzie generował dochód pasywny

Za chwilę dowiesz się, od czego zacząć, aby się do tego przybliżyć. Powiem Ci o 3 podstawowych krokach projektowania skutecznego lejka sprzedażowego. I na co warto zwrócić uwagę na każdym z tych etapów.

Zanim do tego przejdę, pozwolę sobie na małą dygresję. Frustruje mnie coś takiego, że wiele osób goni w swoim biznesie z miesiąca na miesiąc, poświęca mnóstwo czasu i energii na ciągłe pozyskiwanie nowych nabywców. Zamiast wdrożyć przemyślany system, który sprawi, że idealni klienci sami będą przychodzić do Ciebie. Tym właśnie dla mnie jest lejek sprzedażowo-marketingowy, w którym klient automatycznie się o Tobie dowiaduje, zaczyna Ci ufać, rozważać Twoją ofertę i dokonuje pierwszego zakupu.

Dlatego gorąco Cię zachęcam, abyś opracowała automatyzację sprzedaży w Twoim biznesie, która przyniesie Ci korzyść nie tylko teraz, ale też w przyszłości. Liczę na to, że się tym zajmiesz. Zwłaszcza że zbliżają się wakacje i to doskonały moment, aby wdrożyć skuteczny lejek sprzedażowy. Dzięki temu Twój biznes będzie przynosił przychody pasywne, nawet gdy Ty będziesz wypoczywać na urlopie.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym procesie, to polecam Ci moje warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Teraz możesz je nabyć z wyjątkową zniżką. Naprawdę warto skorzystać z tej okazji, bo poza praktycznymi wskazówkami i kartami pracy, zaplanowałam też specjalną sesję na żywo, która odbędzie się 26.06.2023. Podczas niej opowiem, czego nauczyłam się z własnego doświadczenia i współpracy z moimi klientkami, od momentu, gdy stworzyłam warsztaty (ok. 1,5 roku temu). 

Dowiesz się, co teraz działa najlepiej w automatyzacji sprzedaży, jak budować strategię komunikacji i uszczelniać swoje lejki. Będziesz mogła też zadawać pytania, dzięki czemu otrzymasz konkretne rady, co od razu możesz wdrożyć w swoim biznesie online, żeby zarabiać na autopilocie.

A teraz przechodzę już do sedna, czyli jak tworzyć skuteczne lejki sprzedażowe.

3 kroki do tego, aby osiągać dochód pasywny w swoim biznesie online

Jeśli chcesz rzeczywiście zautomatyzować sprzedaż, to musisz wziąć pod uwagę kilka elementów. Są one niezbędne, aby zapewnić sobie solidne źródło dochodów pasywnych.

Krok 1 – zaplanowanie ścieżki klienta

I co ja tutaj mam na myśli? Chodzi o zrozumienie, w jakim momencie chcesz spotkać swojego idealnego klienta. Na jakim etapie życia on się znajduje, co myśli, czym się martwi? Jakich rozwiązań poszukuje w internecie, czyli po prostu, jakie zapytania wpisuje w Google czy na YouTube? To jest właśnie początek ścieżki klienta. Jednocześnie są to Twoje inspiracje do projektowania systemu automatycznej sprzedaży. Na etapie planowania ścieżki klienta, warto uwzględnić 3 elementy:

1. Treści otwarte – budujące świadomość Twojej marki oraz wzbudzające potrzebę zmiany u klienta.

To jest pierwszy element, który musi być wzięty pod uwagę w lejku sprzedażowym. Wbrew powszechnej opinii, ścieżki klienta nie zaczynamy od lead magnetu. Tylko właśnie od tych treści, które uświadomią odbiorcy jego problem i pokażą, że da się go rozwiązać. Bardzo ważne, aby na tym etapie budować wizerunek eksperta, dzięki któremu potencjalny klient Ci zaufa i nabędzie przekonania, że właśnie z Twojej pomocy chce skorzystać.

Kiedyś od jednej z osób, u których się uczyłam, usłyszałam zdanie, które bardzo mi się spodobało. Brzmiało ono: Twoje nazwisko powinno być albo na wyciągach bankowych Twoich klientów, albo na ich tablicy inspiracji. I dokładnie do tego powinnaś dążyć. Aby Twoi idealni klienci kupowali od Ciebie jak szaleni. Albo uznawali Cię za osobę, którą się inspirują, uznają za autorytet i chcą żyć takim samym życiem. Nie ma nic pomiędzy.

Dlatego na początku drogi do przychodów pasywnych zadbaj o to, aby tworzyć wyraziste treści, które sprawią, że staniesz się pierwszym wyborem dla swoich idealnych klientów. Więcej na ten temat będę mówić podczas wakacji, podczas mailowego kursu, jak zdominować rynek. Jeśli nie chcesz go przegapić, to zapisz się na mój newsletter.

2. Lead magnet – kiedy już za pomocą otwartych treści zaczniesz budować swój wizerunek w sieci, to drugim elementem ścieżki klienta jest oferta startowa.

Taki wabik, który pomoże Ci zdobywać kontakty mailowe i zbudować zaangażowaną społeczność. Tutaj możesz wykorzystać darmowy prezent za zapis do Twojego newslettera. 

Z punktu widzenia lejka sprzedażowego, dobry lead magnet to ten, który odpowiada na główną potrzebę Twoich docelowych klientów. Ja teraz robiłam bardzo szeroki research odnośnie mojego biznesu, bo tworzymy całą strategię treści, usprawniamy ten obszar wraz z content menadżerką Kasią, którą polecam. Dlatego wiem, co ludzie „googlują” w mojej branży. A czy Ty wiesz, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa? Jakie zapytania wpisuje w wyszukiwarkach? Masz stworzoną ofertę, która przyciągnie do Ciebie klientów?

Na moim blogu przeczytasz więcej wskazówek, jak znaleźć pomysł na idealny lead magnet. A jeśli będziesz chciała skonsultować się ze mną, to zachęcam Cię do uczestnictwa w sesji live w ramach warsztatów Zarabiaj na autopilocie. Tam będzie okazja zadawania mi pytań o Twoje pomysły na lead magnet czy tego prezentu, który już masz.

3. Oferta wstępna – dopiero trzecim elementem ścieżki klienta jest płatny produkt lub usługa, np. typu One Time Offer. 

Oczywiście powinna być ona powiązana z lead magnetem. I najlepiej, aby opierała się na zasadzie „quick win”, czyli dawała klientowi szybko jakiś fajny efekt.

Te 3 elementy to nie jest jeszcze pełna ścieżka klienta, ale jej początek. Jednak to jest ta część, którą przede wszystkim chcemy zautomatyzować w pierwszym etapie. Ja oczywiście uczę też tworzenia bardziej zaawansowanych lejków, w których jest stopniowanie ofert. I skupiamy się nie tylko na takich, jak One Time Offer, ale na starcie to wystarczy, żeby zacząć działać z tym, co już masz.

Wszystko, co do tej pory wymieniłam, to dopiero krok pierwszy na drodze do projektowania skutecznego lejka. Od tego też zaczynamy w ramach usługi SALES FUNNEL BUSTER i tworzenia strategii zarabiania na autopilocie.

Krok 2 – świetna komunikacja w lejku sprzedażowym

Aby dochód pasywny w Twoim biznesie online był możliwy, to trzeba umiejętnie opowiadać o swoich ofertach. Widziałam lejki doskonale dopracowane strategicznie, które miały sens i dobrze prowadziły od jednej oferty do kolejnej. A mimo to nie działały na autopilocie. Właśnie dlatego, że ta warstwa komunikacji nie była odpowiednio dopracowana. I mam tu na myśli zarówno szatę graficzną, jak i teksty. Bo to jest połączone i powinno być ze sobą spójne.

Trzeba zatem zadbać, aby oprawa wizualna i treści przekazywały atrakcyjnie Twoje wyróżniki. Czy widać w nich, dlaczego klient miałby wybrać właśnie Ciebie? Czy oferta zachwyca wizualnie, odpowiada potrzebom odbiorcy i budzi jego zaufanie? Tak jak wspomniałam wcześniej, te aspekty mają bardzo duże znaczenie, szczególnie na nasyconych rynkach.

Kolejną kwestią w tym kroku, o którą warto zadbać, jest częstotliwość komunikacji. Czasami wydaje nam się, że 3-5 maili załatwi sprawę. Tymczasem zbyt krótkie lejki sprzedażowe mają gorszą skuteczność. Bo po prostu nie dajemy potencjalnym klientom wystarczająco dużo okazji, aby zapamiętali naszą ofertę i chcieli od nas kupować.

Pomyśl o tym w ten sposób, że projektujesz system sprzedaży dla nowej osoby, która zupełnie Cię nie zna. Zastanów się, ilu kontaktów z jakąś marką sama potrzebujesz, żeby w ogóle zacząć rozważać decyzję o zakupie? Przykładowo u mnie nie jest to takie hop siup. Ja potrzebuję przeczytać sporo komunikatów, posłuchać o danej osobie, aby jej zaufać i nabrać pewności, że chcę od niej coś kupić. U Twoich klientów prawdopodobnie też tak jest…

Dlatego w 2 kroku zadbaj o jakość i ilość komunikacji w lejku sprzedażowym. Powinna być ona wizualnie i tekstowo na jak najwyższym poziomie oraz pojawiać się z odpowiednią częstotliwością. Jeśli chcesz mieć realny dochód pasywny, to po prostu twórz świetne treści, które „same” sprzedają. A to też jest sztuka. 

Jeżeli sama nie potrafisz tego zrobić, czujesz, że komunikacja to nie jest Twoja mocna strona – znajdź osoby, które Cię w tym wesprą. Tutaj znowu polecam Ci skorzystanie z usługi SALES FUNNEL BUSTER, w ramach której otrzymasz pomoc ekspertów.

 

Krok 3 – skalowanie dopływu ludzi do lejka sprzedażowego

To logiczne, że im więcej osób pozna Twoją ofertę, tym większe są szanse na sprzedaż. Bo co z tego, że stworzysz świetny lejek, jeśli nikt go nie zobaczy. Albo Twoje treści będzie czytało 20 osób na krzyż. Jeśli chcesz naprawdę skalować sprzedaż i docelowo zapewnić sobie przychody pasywne, to musisz docierać z komunikacją do nowych odbiorców. Ciągle! A jak to zrobić?

Jest kilka metod zapewnienia sobie dopływu potencjalnych klientów do lejka sprzedażowego. Możesz wykorzystać płatną promocję, ruch organiczny czy polecenia. O tym też mówię więcej na warsztatach Zarabiaj na autopilocie

Pamiętaj, że zaprojektowanie i wdrożenie lejka to nie jest końcowy etap automatyzacji sprzedaży. Trzeba też zadbać o ruch odpowiednich klientów, aby wszystko zaczęło się spinać i kręcić. Wtedy dzieją się takie rzeczy, o jakich ostatnio mówię w social mediach. Jak ludzie przechodzą przez dobrze zaprojektowany lejek, to nawet gdy od razu nie kupują, to stajesz się pierwszym wyborem dla swoich idealnych klientów. Dzięki temu każda kolejna kampania marketingowa idzie lepiej, a Twoje oferty sprzedają się z łatwością.

Zatem nie chodzi tylko o takie wąskie patrzenie na lejek sprzedażowy, czy dobrze konwertuje, czy nie. Ważne jest, aby spojrzeć z szerszej perspektywy, że taki system zautomatyzuje Ci pozyskiwanie klientów. To jest główna zaleta skutecznych lejków. I nawet jeśli początkowo nie przynosi Ci to kokosów lub wychodzisz na zero, to w przyszłości się opłaci. Bo non stop dowiadują się o Tobie i Twoich ofertach nowe osoby, czyli Twoi potencjalni klienci. A to jest najcenniejsze.

Zacznij zarabiać na autopilocie!

Mam nadzieję, że teraz już wiesz, od czego zacząć tworzenie skutecznych lejków sprzedażowych, które pomogą Ci osiągać dochód pasywny. I przekonałam Cię, że naprawdę warto wdrożyć taki system. Dlatego, jeśli jeszcze nie zautomatyzowałaś sprzedaży w swoim biznesie, to nie czekaj na lepszy moment. Zrób to teraz, w wakacje, kiedy jest więcej przestrzeni, dni są coraz dłuższe, cieplejsze i zazwyczaj mamy dużo energii do działania.

Możesz to sobie ułatwić, korzystając z moich warsztatów Zarabiaj na autopilocie. Dzięki nim rozłożysz cały projekt na etapy i wdrożysz go krok po kroku, dbając o wszystkie elementy. Dodatkowo otrzymasz moje bezpośrednie wsparcie i odpowiedzi na Twoje pytania, podczas specjalnej sesji 26 czerwca.

Powiem Ci wprost – jestem zdania, że lepiej mieć jakikolwiek lejek sprzedażowy, niż żaden. Serio! Nawet prosta automatyzacja sprzedaży sprawi, że nie będziesz musiała stale biegać za nowymi klientami. Jasne, że moim celem nie jest to, żebyś tworzyła słaby lejek. I na warsztatach Zarabiaj na autopilocie uczę, jak go zaprojektować i wdrożyć naprawdę skutecznie. 

Nawet gdy nie skorzystasz z mojej pomocy, to i tak namawiam Cię – zacznij już teraz działać w kierunku dochodów pasywnych. Po prostu stwórz swój lejek sprzedażowy, a potem go usprawniaj. Dokładnie to sama zrobiłam, o czym mówiłam na wstępie. Pierwsza wersja mojego lejka była daleka od ideału i nie od początku mi się zwracały inwestycje w reklamy. Jednak nauczyłam się, jak go zoptymalizować i teraz jest naprawdę na wypasie. 

Ty też możesz stworzyć lejek sprzedażowy, który będzie Ci generował dochód pasywny! Jeśli potrzebujesz motywującego kopniaka i praktycznych instrukcji, to jeszcze raz zapraszam Cię na warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Dzięki nim prościej i szybciej zautomatyzujesz sprzedaż w swoim biznesie.

Pamiętaj też, że ja i mój Italiana Team, możemy zrobić wszystko za Ciebie od A do Z, w ramach usługi SALES FUNNEL BUSTER. Co prawda w tej chwili mamy komplet chętnych, ale będę informować, jeśli zwolni się jakieś miejsce. Aby tego nie przegapić – obserwuj mnie na Instagramie i subskrybuj podcast Mały biznes, wielkie efekty (jeśli jeszcze tego nie robisz). Tymczasem dziękuję Ci za dzisiaj i jesteśmy w kontakcie!

 

 

Zarabiaj na autopilocie!

Dzięki tym praktycznym warsztatom zaprojektujesz idealną ścieżkę klienta pod swoje produkty! 

Zautomatyzujesz kluczowych dla Ciebie ofert i poznasz możliwości zaawansowanych lejków sprzedażowych.

Wdrożysz system, który uwolni Twój czas i pomoże Ci zarabiać więcej, pracując mniej.

Warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Automatyczne lejki sprzedażowe w praktyce to pierwszy krok, abyś zaczęła osiągać dochód pasywny w Twoim biznesie!

Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict